2010. október 16., szombat

Az elmúlt hét eseményei varázsdióban

Először írjunk, aztán címezzünk!

Kicsit elmaradtam. Nézzük a hostolás kérdését. Nekem kb. 10 éve van saját szerverem, jelenleg több is, így a mi a probléma a tárhelyszolgáltatókkal kérdéskőr el is került volna, ha nem lennének olyan munkáim, amit egy máshova kell feltöltenem, mondjuk ftp-vel, (amit utálok). A legnagyobb probléma az szokott lenni, hogy nem látom a logokat, amiből elég sok minden kiderülhetne. Persze egy saját szerver, (legyen az akár virtual is) elég sok problémát felvethet, például telepíteni, beállítani kell, foglalkozni a mentésekkel, biztonsági kérdésekkel, stb., de azért mégiscsak konkrétabban hozzá lehet férni a dolgokhoz.

És, hogy miért is van nekem saját szerverem? Ez nagyon egyszerű, amikor annak idején tárhelyet kerestem, kb. csak egy szolgáltató volt (az interware) és ott azt mondták, hogy nem adnak a tárhelyhez php-t, biztonsági okokból. Így nem volt más választásom, mint egy saját szerver.

Nekem sajnos mentéseim nem nagyon vannak, erre is ki kellene dolgozni egy stratégiát, elég sok lehetőség van, még nem találtam meg az igazit, főleg, adatbázisok mentésére. Valószínűleg egy jól irányzott tar cvzf cron-ból elég lenne, de az olyan túl egyszerű, ráadásul olyankor meg a vinyó megy tönkre. Egy jó verzió-kezelő rendszer aranyat érhet, főleg, ha használjuk, bár szerintem ez a kérdéskőr, (mármint a mentés) nincs teljesen letisztázva. Ha valaki éppen mostanában diplomázik, ebből írhatná a szakdolgozatát, szívesen segítek.

Ma néztem meg a csütörtöki adást, és ez a mind-map-es dolgot már régóta használom, elég jó ingyenes programok vannak hozzá. Én a FreeMind-ot preferálom. Ha jól tudom egy matematikus, vagy pszichológus ötletén alapul az egész, mert így egyszerűbben tudjuk a gondolatainkat megfogalmazni. Ezért is hívják agy-térképnek. Szerintem ez a táblás megoldás, pont kiveszi a fineszt az egészből.

Ja, és megint jó volt egy kicsit hivatkozási alapnak lenni.

1 megjegyzés:

  1. Ugyan azon a gépen elhelyezett mentéssel az a gond, hogy ha valami gond van, akkor nincs miből visszaállítani ugye. :)

    Ezért aztán érdemes beállítani egy másik szervert, amire a mentés történik. Ez lehetőleg mások helyen legyen, mert ha a hellyel van probléma - mondjuk kigyullad és leég - akkor megint csak nincs mentésünk.

    Természetesen ilyenkor előjön az idő és sávszélesség problémája. Vajon mennyi idő alatt zajlik le a mentés. Pl. ha naponta mentünk és a mentés 23 óráig tart akkor bizony bajban leszünk.

    A lényeg, hogy ne várj univerzális megoldást a problémára. Vannak megoldások amikből lehet tanulni, de mindegyik az adott környezetre és problémára lett kitalálva.

    Tehát ha hasonló a környezeted és a problémád akkor sikerrel adaptálhatod. Ha nem akkor csak ötleteket meríthetsz belőle. Ez utóbbi se rossz dolog ám.

    Irány tehát a rendszergazda közösségek, fórumok, blogok. Cél a minél több megoldás megismerése.

    pp

    VálaszTörlés